fbpx

Ki is az a virtuális asszisztens?

Ez a két szó így együtt, első hallásra talán kissé misztikusnak, idegennek tűnhet a hétköznapi munkavállaló számára. Ha azonban közelebbről megvizsgáljuk és átgondoljuk, hogy miről is lehet szó, hamar eljuthatunk arra a következtetésre, hogy ez a mai világban oly divatos online munkával lehet kapcsolatos. Még ekkor is furcsán nézhetnek ránk, mert konkrét feladatokat nem biztos, hogy egyből hozzá is tudnánk társítani. Kedvenc középiskolai matematika tanárom egyik fő vezérelve az volt: „Gyerekek, ne legyenek szakbarbárok! „-ami az Ő olvasatában annyit jelentett, hogy ne ragadjunk le egy témakörnél, egy szakmánál, hanem legyünk kíváncsiak, nyitottak.

Visszatekintve a tanár Úr jelmondatára, tágítottam a látómezőmet és jó pár 10 év alkalmazotti év után úgy éreztem, hogy már begyűjtöttem azt a tapasztalatot, amit vállalkozó, virtuális asszisztensként a legsokrétűbben alkalmazni is tudok.

Virtuális asszisztens vállalkozóként a tevékenységi lista is elképesztően hosszú, hiszen ahány vállalkozás, annyiféle online asszisztensi feladat létezik. Az alapszolgáltatás minden esetben arra irányul, hogy a vállalkozás adminisztrációs terhét csökkenteni tudjuk, ezáltal a kreatív, alkotói energiákat a megfelelő helyre tudja összpontosítani az ügyfelünk.

Ez így jól is hangzik, de rögtön felmerülhet a kérdés, hogy miért éri meg egy távoli munkaerőt választani az irodai alkalmazott helyett vagy mellé (mert erre is akad bőven példa).

Nagyon egyszerű a képlet: egy tapasztalt, proaktív személyt bevonni a meglévő vállalkozásunkba minden esetben csak növelheti a versenyképességünket. Ő az a személy, akit alapesetben nem kell külön motiválnunk, bíztatnunk a munka minél gyorsabb, hatékonyabb elvégzésére, hiszen a szerződésben lefektetett feltételek szerint a virtuális asszisztens az elvégzett projekt után kapja a fizetségét. A végeredmény az, hogy mindkét fél számára kiemelkedően fontos lesz az, hogy határidőre, megfelelő minőségben elkészüljön az adott munka.

A virtuális asszisztens is szolgáltató, a jó szolgáltatóknak pedig az elégedett ügyfél a legfontosabb.

Ezt felismerve egyre több kis- és középvállalkozó számára lehet ideális megoldás egy vagy akár több virtuális asszisztenssel együtt dolgozni.

Milyen feladatokat szervezhetünk ki?

  • kapcsolattartási feladatok egy adott projekt alatt
  • email ügyfélszolgálat
  • webshop karbantartás
  • diagrammok, kimutatások készítése
  • táblázatkezelés
  • piackutatási feladatok
  • menedzserasszisztensi feladatok
  • készletgazdai feladatok
  • utazásszervezés

Ha pontosan nem is tudjuk, hogy mit tudnánk átadni a virtuális asszisztensnek, akkor első körben azt ajánlom, hogy egy beszélgetés során határozzuk meg, hogy mit szeretnénk elérni egy asszisztens alkalmazásával. Szeretnénk több időt? Hatékonyabb ügyfélkommunikációt? Naprakész nyilvántartásokat? Mi az, ami a leginkább előre tudná mozdítani a vállalkozást? Ha ezeket a kérdéseket megválaszoljuk, akkor már meg is tettük az első lépést egy sikeres együttműködés irányába.

Személyre szabott árajánlat:

Megosztás