Hogyan alakulnak a virtuális asszisztens óradíjak/ árak?
Esettanulmány: mi fér bele napi egy óra virtuális asszisztensi munkába?
Ha már tudjuk egy ideje, hogy az adminisztratív feladatainkból szerenténk kiszervezni egy részt, de még nem tudjuk, hogy irodai alkalmazottat vagy virtuális asszisztenst bízzunk meg, akkor jöjjön egy kis segítség a döntéshez.
Ahhoz, hogy ki tudjuk választani a megfelelő asszisztenst, nem árt, ha tudjuk, hogy a virtuális asszisztens árak miből is tevődnek össze.
A virtuális asszisztensek vagy más néven online asszisztensek által végzett feladatokat természetesen alkalmazottként, irodai környezetben is el lehet látni. Adódik a kérdés, hogy akkor valóban érdemes –e ezeket kiszervezni és virtuális asszisztenst alkalmazni inkább.
A válasz igen, de miért is?

Tartalomjegyzék: Miről is lesz szó?
- Virtuális asszisztens árak: Miért éri meg online térbe helyezni a munkavégzést?
- Miért óradíjban határozzák meg a virtuális asszisztensek az árat?
- Mi fér bele egy óra virtuális asszisztensi munkába?
- Virtuális asszisztens árak, esettanulmány : egy óra virtuális asszisztensi munka, pontosan mit foglal magába
- Mik azok a tényezők, amelyek befolyásolhatják a virtuális asszisztensi óradíjakat, árakat:
1. Virtuális asszisztens árak: Miért is érdemes online térbe helyezni a munkavégzést?
A válasz nagyon prózai, a home-office munkavégzéssel csökkentheti a vállalkozás a pénzügyi kiadásait.
Hogy mégis hogyan?
Miből is áll össze a virtuális asszisztensek óradíja, hogyan alakulnak a virtuális asszisztens árak:
A virtuális asszisztensek számlát állítanak ki az elvégzett munkáról, aminek további rejtett költségei nincsenek.
Az online asszisztens vállalkozóként saját maga fizeti meg az adót és biztosítja a munkájához szükséges egyéb felszereléseket, eszközöket.
Vállalkozóként további előnyünk is származhat a közös munkából, mint pl.:
- nem kell iroda bérleti díjat fizetni
- nincs kiesett munkaidő betegség vagy szabadság miatt
- a virtuális asszisztens a munkájához használt szoftvereket biztosítja
A virtuális asszisztensek túlnyomó része óradíjban határozza meg a szolgáltatásai árát.

2. Miért óradíjban határozzák meg a virtuális asszisztensek az árat?
Egy új feladat kiszervezésénél valószínűleg még egyik félnek sem egészen világos, hogy egy adott feladat mennyi időt is fog igénybe venni. A vállalkozók sokszor pontosan e miatt szerveznek ki nagyon nehezen. Nem gondolják, hogy az átadott munka minősége, pontossága és határideje éppen olyan lesz, mint, ha ők oldották volna meg a feladatot.
Az első 1-2 hét a betanulás időszaka, amikor valószínűleg kicsit több időbe telik a munka, de ezután a munkával töltött idő biztosan rövidülni fog, így a költség is kisebb lesz értelemszerűen. Illetve akár újabb feladatokat is át tudunk adni a virtuális asszisztensünknek.
3. Mi fér bele egy órányi virtuális asszisztensi munkába?
Egy óra kevésnek tűnhet, valójában azonban napi 1 óra koncentrált odafigyelés és ügyintézés sokkal több lehet, mint gondolnánk. Napi egy óra, azt is jelenti, hogy 20 óra munkaidőt kapunk egy hónapban. Így összeadva már nem is olyan kevés?
Nézzük, hogy mennyi az annyi.

4. Virtuális asszisztens árak, esettanulmány: egy óra virtuális asszisztensi munka, pontosan hogyan állhat össze:
A virtuális asszisztensek átlagos óradíja 3000 FT és 5000 Ft között alakul.
Ennél persze lehet kevesebb és több is, de Magyarországon kb. ezzel lehet számolni.
A hétvégi munkavégzésért kérhetnek felárat a virtuális asszisztensek, de ezt a szerződésben meg lehet határozni, hogy van-e ilyen díj vagy nincs. A legjellemzőbb az, hogy hétfőtől péntekig dolgozik a virtuális asszisztens normál munka időben.
A következő esettanulmányt azért hozom ide, hogy könnyebb legyen elképzelni, hogy mit is takar egy órányi virtuális asszisztensi munka.
Egy ügyfelemmel már nagyon régóta dolgozom együtt, így kialakult már egyfajta menetrend és rutin, a betanulási fázison már régen túl vagyunk.
Az első pár hétben megismerkedtem a munkatársaival, külsősökkel és a vevőkkel is. Ügyfelem egy szolgáltatást értékesít.
A weboldalán még nem elérhető automatizált fizetési rendszer, így a vevők a rendelésüket emailben adják le.
Az emailekhez van hozzáférésem, a megrendelés után kiállítom a számlát, elküldöm neki emailben. Az ügyfél vállalkozásának működési folyamatát már ismerem így a vevők leggyakrabban feltett kérdéseire már rutinból tudok válaszolni.
Ha valamiben nem vagyok biztos, akkor pedig egy gyors messenger üzenetváltás után már megy is ki a megfelelő válasz az ügyfélnek.
Ez kb. napi 25-30 percet vesz igénybe.
Aki kifizette a számlát, (ügyfelemtől kapok napi listát a kifizetésekről), azoknak mehet ki a szolgáltatási szerződés.
Ezt is kiküldöm, majd összegyűjtöm azokat, akik még nem küldték vissza a szerződéseket. Őket telefonon felhívom és egyeztetek velük.
Ez is kb. napi 30 perc.
El is telt az egy óra. Ez mindennapos feladat, hétfőtől- péntekig, amit természetesen percre pontosan mérek. A Toggl időmérő szoftverrel mért időt átvezetem egy megosztott táblázatba, amit az ügyfelem is lát. Így minden nap aktuálisan látja ,hogy valójában mennyi időt töltöttem el a napi ügyintézéssel.
Ez a cikk is érdekes lehet a számodra a virtuális asszisztens árak témakörben.
5. Melyek azok a tényezők, amelyek befolyásolhatják a virtuális asszisztensi óradíjakat, árakat:
A virtuális asszisztensek szakmai háttere egyértelműen befolyásolhatja az óradíjat. Egy jogi vagy HR szakterületen tevékenykedő asszisztens valószínűleg magasabb óradíjért fog dolgozni.
Az idegennyelvű kommunikációért is lehet plusz költséggel számolni, ezt egyénileg határozzák meg a virtuális asszisztensek. Úgy gondolom, hogy 1000-2000 Ft-ot érdemes hozzászámolnunk az alap virtuális asszitensi óradíjhoz.
Az óradíjak mellett sokan projektárban vagy csomagárban határozzák meg a szolgáltatásuk árát.
Ezek a virtuális asszisztens csomagajánlatok nagyon népszerűek, hiszen így az ügyfél minden hónapban pontosan, kiszámíthatóan fogja tudni, hogy mennyit fog fizetni.
Virtuális asszisztensként nagyon fontos számomra, hogy az ügyfelem azt a támogatást kapja a pénzéért cserébe, ami ténylegesen segíti a vállalkozását. Minden új ügyfél esetén az első ingyenes konzultáció után történik meg az árajánlat kiküldése az adott feladatra vonatkozóan.
Virtuális asszisztens áraimat és csomagajánlataimat itt találod.