fbpx

Miért lettem virtuális asszisztens vállalkozó?

Igaz történet.

Van aki már a cége megalapításának pillanatában tudja, hogy az egyszemélyes vállalkozás csak ideig óráig működik jól, és tudja, hogy egy virtuális asszisztenssel való online együttműködésből hogyan profitálhat. Viszont olyanok is vannak akik lassú, keserves felismerések után jönnek rá, hogy a hiba nem őbennük van, hanem a rendszerben.

Utazás, szabadság

Egyedül is lehet persze csinálni, valaki még szeret is egyedül dolgozni, de lehet másképpen is.

Hogyan lehet egyszerűbben, hatékonyabban dolgozni?

Elmesélem először azt, hogy hogyan lettem virtuális asszisztens és miért is gondolom azt, hogy felszabadító és előremutató, ha online vállalkozás támogatóval dolgozhatunk.

Kezdjük az elején! Hogyan indult az pályafutásom? Miért is választottam ez az utat?

Nagyon szeretek vonatozni, utazni ismert és ismeretlen tájakra, főként tavasszal, amikor (ha épp nincs légkondi a vonaton- és ez elég jellemző) a lehúzott, rozoga vonatablakon ezer-féle gyümölcsfák virágainak illatát hozza a szél.  Már el is képzeltem, hogy úton vagyok ismét, na már most, egy ilyen önfeledt vonatozás alkalmával azon töprengtem, hogy jó –e így nekem ez az egész, ahogyan élek, vagy lehetne másképpen is. Minden nap rutinszerű, munka 8-4 -ig, aztán irány a gyermekért, játék, főzés, rendrakás, aztán másnap kezdődik előröl az egész.

A következő kérdés is adta magát, ha másképpen szeretném csinálni, akkor hogyan is szeretném pontosan? Mihez is értek? Mihez szeretnék érteni, hogyan szeretném tölteni egy napomat?

Mi kell ehhez, hogy ezt megvalósítsam?

Szeretném beosztani az időmet, megtanulni mind azt a képességet, amely egy sikeres vállalkozás vezetéséhez kell.

Egy kis olvasnivaló Rólam 🙂

A vállalkozói életformát mindig is függetlenebbnek, valahogy életképesebbnek találtam, ezért a virtuális asszisztens vállalkozás valahogy rám talált, vagy én találtam rá. Igazából a történet szempontjából, ez most nem is annyira lényeges.

Rájöttem hamar, hogy az asszisztencia vállalkozás nehézsége nem abból áll, hogy nem tudok majd elvégezni egy feladatot például, mert mondjuk nem ismerem még az adott rendszert vagy esetleg nem vagyok teljesen tisztában a cég munkafolyamataival.

Sokkal inkább mondanám azt, hogy a sok apró dolog, ami egymásra épül szépen, ahhoz hogy egy előremutató üzlet indulhasson, az okozta inkább a kezdeti fejfájást. Hiszen tudjuk jól, hogy az ördög a részletekben rejlik. A bürokrácia bugyrain túl pedig várt rám a tényleges munka.

Miért virtuális asszisztens?

A virtuális szó csak annyit jelent, hogy home-office-ban történik a munkavégzés, de ugyanolyan szakképzett, a legtöbb esetben főiskolát, egyetemet végzett szakemberek vagyunk, mint bárki más, aki egy fizikai irodában ül és dolgozik. (csak lehet, hogy picit hatékonyabban és költségkímélőbben dolgozunk :).)

Nem kell mindenhez értenünk éppen ezért, de egy adott területen, amiben jók vagyunk, azt viszont érdemes kiemelkedően jól csinálnunk, és szakértővé válni.

virtualis_online_tamogatas_feladatok
Virtuális asszisztens feladatok

Marketing, marketing, marketing, azt hiszem ez a következő varázsszó az online bizniszben.

Miért kell értenünk legalább egy alap szinten a marketinghez?

Valahogy elő kell bújnunk a csigaházból és prezentálni kell magunkat. Így Te, Ön, aki a gép előtt ül megismerhet minket, amikor éppen csak azon gondolkodik, hogy a sok a munka, nincs idő semmire, nem szeretne most új dolgokat megtanulni, de a cége nagyon igényli, hogy egy adott feladatkör be legyen töltve. Ekkor jövünk mi a képbe és bemutakozunk.

Hol találhatóak a virtuális asszisztensek? Merre induljon az, aki asszisztenst keres?

Weboldal, saját facebook oldal, illetve a facebook virtuális asszitens csoportja (keres-kínál csoport), Linkedin profil, mindenhol ott vagyunk, és érdemes is jelen lennünk. A Linkedin profil talál manapság a leghasznosabb, mert az online vállalkozás támogatók, ha egy adott feladatra jelentkeznek, nem önéletrajzot fognak küldeni. Sokkal inkább jellemző, hogy egy ismerkedős beszélgetés keretében elmesélik, hogy mivel foglalkoztak eddig, mik az erősségeik stb. Tapasztaltam már többször is, hogy nagyon előnyös az, ha a Linkedin profilon látszanak a tanulmányok, a munkaelőzmények, referenciák. Ez már önmagában megalapozza a bizalmat, és megerősíti az ügyfelet abban, hogy jó döntést hoz, amikor minket választ.

Ide kattintva megtalálod a profilomat:👇

Linkedin

Facebook

Hogyan segítem ügyfeleim vállalkozását online, otthonról, virtuálisan?

Ugorjunk egyből ahhoz a részhez, amikor a kereslet és kínálat egymásra talált, tehát adott egy virtuális asszisztens, (a példánál maradva legyek én az az asszisztens :)), és adott egy ügyfél, aki már nagyon szeretne átadni a feldataiból egy kisebb vagy nagyobb részt.

Hogyan is zajlik a folyamat?

🍀 Tételezzük fel, hogy valamelyik online platformon talált rám a megbízóm; azokkal az információkkal rendelkezik, amiket a honlapomon, Linkedin-en vagy a facebook oldalamon talált rólam. Tudja pontosan, hogy neki milyen feladatok elvégzéséhez lenne szükség asszisztensre, de lehet, hogy nem teljesen egyértelmű még számára, hogy hogyan tud betanítani, hogyan írjuk alá a szerződést, és egyáltalán hogyan kell ezt az együttműködést elképzelni.

Minden esetben egy telefonos vagy online első megbeszélést javaslok, ami teljesen ingyenes és a fő kérdéseket itt le is tudjuk tisztázni.

Ezután, ha mindketten úgy gondoljuk, hogy a feladatot éppen rám szabták, akkor egy árajánlatot küldök ki az ügyfélnek. Az árajánlatot miután elfogadta, készül is a szerződés. Amikor mindketten aláírtuk a szerződést, onnantól már kezdődhet is a közös munka.

Elsajátítom a megrendelőm által használt rendszert, számlázó programot, egyéb platformot és ezután is folyik tovább a kommunikáció, főként emailen vagy egyéb felületen.

Miért is hasznos és hatékony az emailezés?

Virtuális asszisztensként több ügyfelem van, ezért minden hetemet alapos felkészülés előzi meg, hogy megfelelő idő jusson mindegyik feladatra. Az emailekre hétköznapokon 24 órán belül válaszolok. Így nem kell kapkodni, félbehagyni egy-egy munkafolyamatot, és biztosítja azt is, hogy az adott projektre 100 %-osan fókuszálni tudok.

A varázslat nem az állandóságban, hanem a változásokban van.

Louise Penny

Ha még többet szeretnél megtudni a folyamatról, és már tudod, hogy szükséged van valakire, aki a virtuális jobb kezed lesz, írj nekem!✍ info@asszisztenspont.hu

Egyeztessünk időpontot az első ingyenes megbeszélésre!👇

Megosztás