fbpx

Hogyan győzhetjük le ezeket és mi a megoldás?

Arról, hogy miért is jó és előnyös virtuális asszisztenssel dolgozni már sok cikk született és könnyen fel is lehet sorolni ezeket:

  • projektmunkára is felkérhető határozott időre
  • kevesebb adminisztráció
  • specifikusabb szolgáltatás
  • rugalmasság
  • proaktivitás
  • számlaképesség és még sorolhatnám.

De mi az az 5 legfontosabb tényező, ami megálljt parancsol Neked, mielőtt zöld utat adsz egy virtuális asszisztensnek?

  1. Félelem az ismeretlentől
  2. Bizalmatlanság
  3. Képességek hiánya
  4. Nem megfelelő elszámolás
  5. Távolság

Kifejtem bővebben is:

  • Félelem az ismeretlentől: az emberek többsége hagyománytisztelő, és ha egy asszisztensre gondolunk, akkor szeretnénk, hogy személyesen is láthassuk, a virtuális szó idegennek, személytelennek hangzik.

Megoldás: hívjuk magunkat (a virtuális asszisztenst) vállalkozás támogatónak. Máris könnyebben megérthető, hogy a virtuális asszisztens a Te vállalkozásod hivatott segíteni, egy olyan vállalkozói partner, aki egy adott projektedben, vagy akkor hosszabb távon segít Neked, amikor már úgy érzed, hogy egyedül kevés lennél egy nagyobb feladathoz.

  • Bizalmatlanság: ez is mélyen gyökerezik az emberek többségénél, valahogy sokszor csak azt a módszert tartjuk jónak, amit mi használunk. „Ezt csak én tudom megcsinálni!”

Megoldás: legyen egy rövidebb „próbaidő”, nézzük meg, hogy megy a közös munka, haladunk-e előre, meg van-e a kapocs? Beszéljünk erről, és ha úgy érezzük, hogy minden rendben, akkor hajrá, mehet is tovább a hatékony együttműködés!

  • Képességek hiánya: minden vállalkozás specifikus, ahogy a vállalatirányítási rendszerek is azok. Hogyan fogom tudni ezt átadni egy külsősnek? Rengeteg idő, inkább hagyjuk is az egészet! Ha alkalmazottat keresünk, nagyon kevés szerencsés helyzettől eltekintve- az új felvételis sem fog mindent tudni már az első napon. Ezt el is fogadjuk, betanítjuk majd bevezetjük a vállalati kultúrába.

Megoldás: az a jó hírem van, hogy a virtuális asszisztens rövid betanulás/betanítás után már munkába is tud állni. Miért? A feladatok elvégzéséhez szükséges programoknak, feltételeknek Ő maga is utána fog járni, hiszen neki is érdeke, hogy gördülékenyen menjen a közös munka. Ha adunk neki egy biztos alapot (jelszavak, alapvető beállítások, kontaktok), akkor biztosak lehetünk abban, hogy a többi részt amennyire csak lehet, meg fogja próbálni megoldani önállóan.

  • Nem megfelelő elszámolás: ez is fontos téma, kapcsolódik a bizalmatlansághoz is.

Megoldás: ehhez nem is tudok mást hozzátenni, mint hogy az emberi és munka kapcsolataink terén is szükséges egy alapvető bizalom, ha ez hiányzik, nagyon meg tudja nehezíteni a munkát.

  • Távolság: miért nem ül itt mellettem az irodában? Mi van, ha most azonnal szükségem van rá és nem tudom elérni?

Megoldás: meg kell állapodni már a közös munka legelején arról, hogy ki milyen felületet preferál a kommunikációhoz. Email, facebook , telefon? Illetve arról is, hogy mikor kereshetjük egymást? Ha ez a megállapodás meg van, akkor biztosan meg leszünk elégedve a megoldással és nem lesz hiányérzetünk.

Megosztás